Goblin Valley - Reisverslag uit Hanksville, Verenigde Staten van Martin Huizenga - WaarBenJij.nu Goblin Valley - Reisverslag uit Hanksville, Verenigde Staten van Martin Huizenga - WaarBenJij.nu

Goblin Valley

Blijf op de hoogte en volg Martin

04 September 2015 | Verenigde Staten, Hanksville

Vanochtend was het al vroeg met vertrekkende gasten waardoor wij om 6 uur klaar wakker waren. Na een verfrissende douche de tent opgeruimd en de auto ingepakt voor onze volgende trip. We hebben een mooie route voor de boeg en we beginnen in Zion National Park, om vervolgens door een tunnel (de gehele berg) zonder verlichting te rijden. Omdat er weinig verkeer is geeft dit een bijzondere aanblik. Na een prachtige rit door de San Rafael Swell met vele mooie bezienswaardigheden komen we aan in Goblin Valley. We blijven hier 2 nachten om te genieten van de Goblin’s. Het park is heerlijk rustig want we hebben geen telefoon of internet. Op dag 2 beginnen we om 8 uur met de Little Wild Horse loop, een mooie wandeling tussen de rotsen door met de nodige rots beklimingen onderweg. Een prachtige route om te lopen en bijzonder hoe de rotsen verschillende lagen en kleuren hebben. Rond de middag besluiten we om nog even in Goblin Valley te wandelen. We kiezen voor de Goblin Laire, want deze heeft aan het eind een doorgang naar de valley. Echter aangekomen aan het eind blijkt de doorgang ingestort te zijn we proberen nog een stuk door te lopen maar helaas geen doorgang gevonden. Toen dezelfde weg maar terug gelopen. Na een heerlijke douche en een lekkere maaltijd gaan we de auto inpakken voor onze volgende reis, Moab.