Op naar Durango - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Martin Huizenga - WaarBenJij.nu Op naar Durango - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Martin Huizenga - WaarBenJij.nu

Op naar Durango

Blijf op de hoogte en volg Martin

16 September 2015 | Verenigde Staten, Durango

Vanmorgen vertrokken met een lekker zonnetje dus de korte broek maar weer aan. We gaan vandaag over de 550, The San Juan Skyway. Om vandaar uit naar Durango te rijden. Onze eerste stop wordt in Montrose waar een Ute Indian Museum zit. Dat lijkt ons wel wat. Daar aangekomen zien we dat deze gesloten is tot de herfst van 2016!! Als dat maar geen slecht voorteken is voor onze verdere reis. We rijden verder naar Ridgway State Park, daar kijken we wat rond in het Visitor Center, maken een praatje en krijgen daar te horen dat onze eindbestemming moeilijk te bereiken is. Er wordt nl. aan de weg gewerkt t/m 15 oktober!! En dat betekend in de bergen dat de weg de hele dag afgesloten is, behalve tussen 12:00 en 13:00 uur want dan hebben de wegwerkers lunchpauze :). We besluiten het er maar op te gokken en kunnen als 5e in de rij aansluiten, dat moet toch gaan lukken. Na 1,5 uur te hebben gewacht, rondgekeken en gezellig gepraat met andere wachtenden , mogen de berg op :). Aangekomen in Silverton komt net het treintje binnen rijden, dus dat is mooi meegenomen. We lopen nog even door de straten van Silverton om een leuk restaurantje tegen te komen, genaamd: Natalia's :). Daarna door gereden via de San Juan Mountains naar Durango. Daar op zoek naar een camping. Het wordt de KOA Camping aan de 160, een mooie camping met veel bomen en struiken. We zetten eerst alleen de buitentent op, want deze moet nog drogen van de overnachting bij Granby. Maar dat kost je met dit lekkere weer maar 10 minuten..... Morgen gaan we de staat Utah weer in. Eindbestemming waarschijnlijk: Monticello.